Jumaat, 23 Mac 2012

saya sayangkan awak..tapi..

bukan mudah untuk mencintai sesorang apatah lagi bila kita
pernah mencintai sesorang itu dan pernah dikecewakan..
bukan mudah untuk menerima sesorang itu..
apabila kita belum sepenuhnya mengenali dirinya..
tatkakala cinta pertama mulai hadir 
akan satu perasaan yang akan hadir bersamanya
namun kadang-kadang kita selalu melawan dengannya
kata hati~terimalah dia,dia lebih baik dari sebelum ni~
perasaan pulak sebaliknya~sanggupkah nak kecewakan kali kedua~
akhirnya kita akur dengan keputusan hati..
kita terima dia semula tapi kita 
belum pasti dia betul-betul sayangkan kita..
bila dia pun mula tinggalkan kita
tekad hati tak nak disakiti lagi..
setahun berlalu,masih dalam dilema untuk bercinta..
satu hari,adanya insan yang mula menaruh harapan..
hati dan perasaan mula berperang..masih takut bersamanya 
tatkala aku mula ingin bersamanya 
dan dia juga pernah mengalami perkara yang sama..
aku mula mengenal hatinya namun 
pantas disambut orang lain yang turut mencintainya
aku akur,deminya..tapi ada yang menghalang aku untuk terus akur
mereka inginkan aku bersamanya..
namun aku merasa biarkan mereka bahagia
biarlah aku yang mengudurkan diri 
semoga dia bergembira dengan walaupun dirinya masih mencintaiku..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan